– RAMİ KÜTÜPHANESİ VE MÜZESİ

-Bu kütüphanenin,Türkiye’nin en  büyük kütüphanesi görevini gören,

-Türkiye’nin ve İstanbul’un bilgi toplumuna açılan penceresi olacak ve toplumun kültürel, eğitsel ve sanatsal ihtiyaçlarına cevap verecek yeni ve farklı bir mekân konumunda olduğunu,

-Modern kütüphanecilik hizmetinin sunulması amacı ile 24 saat açık serbest çalışma ve okuma salonları, bebek ve çocuk bölümü, grup ve bireysel alanların olduğu,

 – Kütüphanesinin orta alanının millet bahçesi olarak düzenlenmiş olup amfiler, okuma alanları, sahneler, çocuk oyun alanları, serbest etkinlik bölgesi, ortak çalışma alanları, sergi alanları ile yürüyüş ve bisiklet yolu tasarlandığı alanlar,

öğrencilerimiz tarafından büyük bir merak ve ilgiyle incelenmiştir.

 Öğrencilerimiz bu gezilerle  hem içinde bulundukları kültürel mirasa yakından tanık olmuş hemde öğretmen ve arkadaşları ile okul dışı bir ortamda vakit geçirerek sosyalleşme becerilerini arttırmışlardır.

5.sınıflar olarak gezimiz son derece eğitici ve kültürel bir geziydi.Öncelikle;

– 1453 PANOROMA MÜZESİ ni gezdik. Gezi esnasında öğrencilerimize bu müzenin;

Dünyanın ilk tam panoramik müzesi olduğunu, Sultan Mehmed’in Rüyası” olarak adlandırılan  tarihin en kadim medeniyetlerine ev sahipliği yapmış, coğrafyanın incisi İstanbul’un Konstantinopolis’ten İstanbul’a uzanan yolculuğunu anlatan mapping gösterisini, II. Mehmed’in şehzadelikten başlayan ve İstanbul’u fethetme tutkusunun adım adım nasıl gerçeğe döndüğüne odaklanan görsel bir şöleni hem anlattık hem de  izledik.

-Ardından ise;

 MERKEZ EFENDİ CAMİİ ziyaret ettik.

Zeytinburnu’nda bulunan caminin, girişte tarihçesi , Kanuni Sultan Süleyman’ın kız kardeşi Şah Sultan tarafından inşa ettirildiğini, Merkez Efendi Türbesi’nin yanına yaptırılan caminin, II. Mahmut tarafından aslına uygun olarak yenilendiğini, çilehanesini, merhum zatların mezarlarını, caminin iç kısımlarını anlatan  bilgileri öğrencilerimizle paylaştık.

 Öğrencilerimiz bu gezilerle  hem içinde bulundukları kültürel mirasa yakından tanık olmuş hem de öğretmen ve arkadaşları ile okul dışı bir ortamda vakit geçirerek sosyalleşme becerilerini arttırmışlardır.