Amaç: Öğrencilerimize temel insanî değer ve karakterleri kazandırmak; kişisel, sosyal akademik, mesleki bilgi ve becerilerini davranışa dönüştürmüş, kendi değerlerinden feragat etmeden ilim ve teknolojiyi kullanan öğrenciler yetiştirmek.
Ahlaki ve toplumsal yozlaşmadan en çok etkilenen gençlerimizi potansiyel suç grubu olmaktan çıkarıp toplumun müspet manada değişim ve gelişim mimarları haline getirmek
Gerekçe: Karakter ve sosyal beceri eksikliği sadece sosyal hayatı değil, akademik, mesleki ve tüm yaşam alanlarını etkileyeceğinden bu programın uygulanması önem arz etmektedir.
Yöntem: Karakter eğitimi, okul içinde ve dışında gerçekleştirilen formal veya informal uygulamalarla verilir. Rehberlik çalışmalarının temelini oluşturur.
Karakter Eğitiminde Okulumuzun Konumu: “ Sadece Öğrenciyi Değil İlgili Herkesi Eğiten ve Eğitim Süreçlerine Katan” , “Sadece Barındıran ve Öğreten Değil Eğiten ve Ahlaki Vasıflarla Donatan Okul” rolünde olmak.
Uygulama:
ve 4.Sınıfta Bahcevan 9-11 Yaş 1.kitap
Sınıfta Bahcevan 9-11 Yaş 3.kitap
ve 7.Sınıfta Bahcevan 12-14 Yaş 1.kitap
Sınıfta Bahcevan 12-14 Yaş 3.kitap
Okuma saatlerinde sınıf öğretmenlerimiz bu kitaplardan ilgili değerleri işlerler.
Her ay bir değer(sorumluluk, dürüstlük, şefkat, büyüklere saygı vb..) belirlenir ve bu değer ilgili zümre tarafından tüm okulda etkin bir şekilde işlenir.
Değerler Eğitimi, Kuranı Kerim ve Din Öğretimi