Okulumuzda cuma günü düzenlenen bilim şenliği, öğrencilere yönelik yapılmış eğlenceli ve öğretici bir etkinlikti. Bilim şenliğinde öğrenciler fen deneyleri, robotik kodlama, STEM projeleri gibi birçok farklı alanla ilgili çalışmalar yaptılar, yeni şeyler öğrendiler ve yaratıcılıklarını ortaya koydular. Fen deneyleri, doğanın işleyişini anlamak ve merak duygusunu tatmin etmek için yapılan gözlem ve deneme faaliyetleridir. Fen deneyleri sayesinde öğrenciler doğadaki olayları daha iyi anlayabilir, bilimsel yöntemi kullanarak soru sorma, hipotez kurma, veri toplama ve yorumlama gibi beceriler kazanabilirler. Fen deneyleri yaparken güvenlik kurallarına dikkat etmeleri ve deney malzemelerini doğru kullanmaları çok önemlidir. Öğrenciler bunu deneylerle uyguladılar. Robotik kodlama, robotları hareket ettirmek ve görevlerini yerine getirmek için yazılan komut dizileridir. Robotik kodlama sayesinde öğrenciler algoritma oluşturma, problem çözme, mantıksal düşünme ve işbirliği gibi beceriler geliştirebilirler. Robotik kodlama yaparken robotun özelliklerini tanımaları ve kodlarını test etmeleri gerekmektedir. Şenlikte bir çok öğrenci bunu test etme imkanı buldular. STEM projeleri, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını bir arada kullanan ve gerçek hayat problemlerine çözüm üretmeye çalışan projelerdir. STEM projeleri sayesinde öğrenciler bu alanlardaki kavramları daha iyi öğrenebilir, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilir, tasarım sürecini takip edebilir ve ürün oluşturabilirler. STEM projeleri yaparken araştırma yapmaları, planlamaları ve sunum yapmaları gerekmektedir. Bilim şenliğine katılan öğrencileri tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz. Bir dahaki Bilim şenliğinde görüşmek üzere! Fen bilimleri zümresi Bilişim teknolojileri zümresi Matematik zümresi 3 ve 4. Sınıf Öğretmenlerimize, katkı sağlayan diğer tüm öğretmenlerimize ve şenliğin kahramanı öğrencilerimize teşekkürler💐