Öğrenciler Kültürel Gezilere Neden İlgi Duymuyor?

Milli Eğitim Bakanlığının sosyal etkinlikler yönetmeliğinde aynen şöyle diyor: “Eğitim kurumlarında öğrencilerde özgüven ve sorumluluk duygusu geliştirmek, öğrencileri şiddet ve zararlı alışkanlıklardan korumak, öğrencilere yeni ilgi alanları ve beceriler kazandırmak, öğrencilerin yeteneklerini sergilemesine imkân vermek, millî, manevi ve kültürel değerleri yaşatmak, yaygınlaştırmak ve bu değerlerin yeni nesillere aktarımını sağlamak, öğrencilerde gönüllülük bilincini özendirmek, engellilik, yaşlılık,…

Read more

BAZEN SIKILMAK İYİDİR

Bazen sıkılmak iyidir. İnsanın düşünmesini sağlar. Düşününce fikir üretir, sıkıntımıza çözüm yolu ararız. Genellikle icatlar, sıkıldığımızda ortaya çıkar. Yapacak bir şey bulamaz, etrafı incelemeye koyuluruz. Daha sonra da gözümüze çarpan bir sorun için icat üretmeye veya başka bir icadı inovasyon dediğimiz yöntemle geliştirmeye çalışırız. Artık bu devirde dünyadaki insanların birçoğu sıkılmaya bile vakit bulamıyor. Neden?…

Read more

ÇALIŞMAK

Güzel eserler ortaya koyabilmek için çok çalışmak gerekmektedir. Necip Fazıl Kısakürek’in çok güzel bir sözü vardır: “Devler gibi eserler bırakmak için karıncalar gibi çalışmak gerekir.” Bunun farkında olan insanlar, çalışmayı kendileri için bir yaşam biçimi haline getirirler. Bu tür insanlar; tembellikten uzak durur, daima bir şeyler başarma arzusunda olurlar. Bu uğurda verilmesi gereken tüm emekleri…

Read more

Yaşamak

Sizce yaşamanın amacı nedir? Bence yaşarken iman etmek, ibadetleri yerine getirmek ve Allah’ın rızasını kazanmaktır. Siz yaşama amacınızı belirlediniz mi? Bence her insanın bir yaşama amacı olmalıdır. Çünkü amaçsız insan hiçbir şey amaç belirlemediği için boş bir hayat geçirir ve keyif alamaz. Yaşama keyfi olmayan insan sıkıcıdır, bunaltıcıdır. Kimse ona “Merhaba!” demek bile istemez. Yaşamak…

Read more

Hayatin Sürprizleri

  Hayatta mutlu olmak için hep büyük sürprizler mi gerekli? Mesela bir gün yürüyüşe çıkmışken bir anda kar yağsa, her yer bembeyaz olsa, elinizi açtığınızda elinize küçük bir kar tanesi düşse… Yağmur yağarken pencerenin yanına otursan, kitap okuyup sıcak kahveni yudumlarken o güzel yağmurun sesi seni başka dünyalara götürse… Çimenlere uzansan, yıldızları izlesen ve birden…

Read more

Daha iyisini yapmak mümkün iken

Bazen bir işi yaptıktan sonra şu soruyu kendi kendimize sorarız; daha iyisini yapabilir miydim?  Genellikle evet, daha iyisini yapabilirdim şeklinde cevap verilir bu soruya. Kimi zaman da başka birisi bu soruyu sorar. Yapmış olduğunuz bu işi daha iyi yapmanız mümkün müydü diye. O zaman da genellikle evet, daha iyisini yapmam mümkündü, deriz. Peki, daha iyisini…

Read more

Yolun başı

Dertlenmeli, dert edinmeli Değil mi ki bülbül dert sahibi Gül değil midir ki çekilir kılan bülbülün sesini Asırlardan bize seslenir şair Necati Her ateş ibtida  şererden zuhur eder Yangın bir kıvılcım ile başlar imiş Muallime gerek talebesi ve dahi talebesinin derdi O vakit doğacaktır inancın güneşi. Gül ile bülbül olmalı muallim ve talebesi Biri hakkı…

Read more

Eğitime Adanmış Bir Ömür, Muzaffer Oğuz

Geçtiğimiz yıl 46.yılını çalışarak öğretmenliğe veda eden, mesleğine, öğrencilerine âşık bir öğretmenden söz etmek istiyorum: Adı Muzaffer Oğuz. Onu tanıdığım için çok şanslıyım. 21 yıldır aynı okulda onunla görev yapıyorum. Onun âkil adamlığına, mesleki donanımına, çözüm odaklı yaklaşımına ve bitmek tükenmek bilmeyen enerjisine hayran olmamak mümkün değildir. İstedim ki böylesine özverili, sıra dışı, binlerce öğrenciye…

Read more

Öğretmen Daha Az, Öğrenci Daha Çok Konuşmalı

Derste konuşma süresine bakıldığında öğretmenlerin yüzde yetmiş, seksen oranında, öğrencilerin ise yüzde yirmi, otuz oranında konuştukları görülür. Yapmış olduğum ders gözlemlerinde bu durumu defalarca tespit etmişimdir. Kırk dakikalık bir dersin neredeyse otuz dakikasında öğretmenin konuştuğunu, öğrencilerin bazen hiç söz almadan, ya da birkaç dakikayı geçmeyen kısa sürelerde konuşma yaparak dersi bitirdiklerine şahit oldum. Öğretmenler genellikle…

Read more

Farklılıklara tahammül ve kişinin kendini tanıması

“Uzun zamandan beri, kendime ilişkin gerçekleri keşfedip duruyorum. Sanki beni ben yapanların neler olduğunu, yani bana ait gerçekleri çözmek için yıllardır deney yapmış gibiyim”.  Aynı zamanda öğretmenlik de yapan Andrew Celementes, Karne Oyunu adıyla Türkçeye çevrilen eserinde uzun uzadıya sıradışı bir öğrencinin okul hayatından ve kişinin kendini tanımasından söz ediyor.  “O gün kendim hakkında bazı…

Read more