Uzaktan Eğitim Araçları ve Etkili Canlı Dersler

Adem KEVEN – Uzaktan eğitim araçları ve etkili canlı dersler https://www.ittifakgazetesi.com/uzaktan-egitim-araclari-ve-etkili-canli-dersler-m1625.html Bir önceki yazımızda uzaktan eğitim kavramını, tarihsel gelişimini ve koronavirüs günlerinde uzaktan eğitim deneyimlerinden söz etmiştik. Bu yazımızda ise uzaktan eğitim araçları ile etkili canlı ders yapmanın püf noktalarında söz edeceğim. Çok kısa bir sürede bütün ülke genelinde uzaktan eğitim hamlesi başladı ve çok…

Read more

Uzaktan Eğitim ve Evde Eğitim Fırsatları

Koronavirüs dolayısıyla ülke olarak çok zor günlerden geçiyoruz. Bütün dünyayı kasıp kavuran bu ölümcül virüs toplumların yaşam tarzlarını derinden sarstı. Sarsmaya devam ediyor. Özgürlük alanlarımızı derinden etkileyen koronavirüs, eğitim hayatını da kökten değiştirmeye başladı. Son yirmi yıldır zaman zaman gündeme gelen, bazı kurumların denediği, üniversitelerin kimi dersleri için tercih ettiği uzaktan eğitim meselesi koronavirüs günlerinde…

Read more

Gerçek Sevgi Dokunmaktır

Birkaç gün önce okulumuza Çanakkale Savaşları hakkında hizmet veren gezici bir müzeyi davet etmiştik. Müze yetkilisi ile okuldaki bütün sınıfları dolaşıp müze ile ilgili bilgilendirme yaparken sıra ana sınıfına gelmişti. Ana sınıfına girer girmez iki öğrenci koşarak yanımıza gelip bana sarıldılar. Ben de onlara sarıldım. Başlarını okşayıp yerlerine gönderdim. Bilgilendirmenin ardından sınıftan çıkarak müze yetkilisi…

Read more

Okuma ve Anlama (En Temel Eğitim Sorunumuz)

Okuryazarlık entelektüel olmanın, bilgili, aydın olmanın en önemli şartlarından birisidir muhakkak. Son yüzyılı düşünmezsek okuryazarlık başlı başına büyük bir meziyetti bir insan için. Okuryazar olmak ciddi bir ayrıcalıktı. Günümüzde resmi olarak okuryazar olmayan neredeyse kalmadı. Bir çocuk 6,7 yaşına geldiğinde okula başlıyor ve ilk yıl okuma yazmayı öğreniyor. Okuma ve yazma öğretimi nerdeyse bütün ülkelerin…

Read more

Unutulmaz öğretmen olmak

ıl 1985. Akdeniz Bölgesi’nin bir köy ilkokulunda 5.sınıf öğrencisiyim. Sınıfımız 15 kişi civarında. Öğretmenimiz H. Güçlü. 4 ve 5.sınıfı kendisinde okudum. Hayatımda unutamadığım, benim üzerimde çok olumlu ve derin etkiler bırakan bir öğretmenimdi. Hatta benim tahsil hayatına devam etmem için babamı ikna eden unutulmaz öğretmendi. Bizi gerçekten seviyordu. Bu sevgiyi bizler de çok net hissediyorduk. Bir anne…

Read more

Facebook Adabı

İnternet ve sosyal medya modern hayatın bir parçasıdır. Mümin insan her yerde olduğu gibi sanal dünyada da Allah’tan korkan, iyiliğe teşvik eden, kötülükten uzak duran insan olmalıdır. Sosyal medyayı Allah’ın razı olacağı şekilde, İslam ahlakı doğrultusunda kullandığında bir sakıncası yoktur. Ancak her türlü haramla, Şeytanın hile ve tuzaklarıyla savaşamayıp Şeytana boyun eğildiğinde sanal dünyadan uzak…

Read more

İnstagrama Bağımlı mısın ?

Facebook, İnstagram, Twetter gibi bütün internet ağları içerisine girildiğinde kurtulunamayan kara bir deliktir. Sigara, alkol, uyuşturucu bağımlılığı gibi bir bağımlılıktır. Bu sanal dünya insanı sosyal hayattan kopartır. Böyle bir durumda da okul hayatın, arkadaş çevren, aile hayatın zarar görür ve ucu bucağı olmayan bu mecrada kaybolursun. İnstagram, Newyork semalarında gezen insanların senden çok daha mutlu…

Read more

Twitter’a Edep Tuşu

‘‘Hakkında bilgi sahibi olmadığın bir şeyin ardına düşme. Çünkü kulak, göz ve gönül bunların hepsi yaptıklarından sorumludur.’’ (İsra suresi 36.ayet) Twitter sanal dünyanın modern dedikodu merkezidir. İletişimi kolaylaştırmış fakat insanlar arası ilişkilere bir o kadar zarar veren, sahte paylaşımlarla, yalan haberlerle insanların canını yakıyor olan sosyal ağ. ‘Çamur at, izi kalsın’ deyiminin gerçekleştiği yer. Herkesin…

Read more

Matematikle İmtihanımız

Son Pısa (2018) sınavlarında 72 ülke arasında;  matematikte 42. sırada yer aldık. Matematik alanında ortalama puan 459, 37 OECD ülkesinin ortalama puanı 489 iken ülkemizin matematik puanı 454 olarak gerçekleşti. Bizim durumumuz böyle iken matematikte 591 puanla Çin birinci oldu. Onu sırasıyla Singapur, Hong Kong ve Estonya izledi. Son üç yılda matematik alanında 6 sıra…

Read more

Öğrenciler Kültürel Gezilere Neden İlgi Duymuyor?

Milli Eğitim Bakanlığının sosyal etkinlikler yönetmeliğinde aynen şöyle diyor: “Eğitim kurumlarında öğrencilerde özgüven ve sorumluluk duygusu geliştirmek, öğrencileri şiddet ve zararlı alışkanlıklardan korumak, öğrencilere yeni ilgi alanları ve beceriler kazandırmak, öğrencilerin yeteneklerini sergilemesine imkân vermek, millî, manevi ve kültürel değerleri yaşatmak, yaygınlaştırmak ve bu değerlerin yeni nesillere aktarımını sağlamak, öğrencilerde gönüllülük bilincini özendirmek, engellilik, yaşlılık,…

Read more